Chat LimeTalk
Lime Talk - snadné chatování přímo z webu!
Od poloviny května 2013 se vám při vstupu na tyto stránky v pravém dolním rohu všech stránek objevuje nabídka ONLINE konverzece (chat) s majitelem webu - Petrem Falkem.
Je-li stránka vybavena online chatem, návštěvník vždy vidí, zda je správce webu online a zda tak může čekat okamžitou odpověď na své dotazy. Nemusí pak hledat kontakt na webu, otevírat svojí emailovou schránku a navíc čekat hodiny na odpověď. Kontaktuje ho ihned.
Lime Talk je jeden z významných představitelů online chatů pro weby: služby, která umožňuje online komunikaci mezi majitelem (správcem) webu a jeho návštěvníky.
Umožňuje nejen návštěvníkovi oslovit majitele webu, ale i naopak – samotnému majiteli webu umožňuje oslovovat své návštěvníky. Majitel webu totiž může aktivně oslovit kohokoliv, kdo si jeho web právě prohlíží a upozornit ho na něco důležitého (v této době například na to, že se dívá na starou stránku, když už existuje nová). U každého návštěvníka totiž vidí jakou stránku si právě prohlíží. Dále vidí jeho IP adresu, ze kterého státu (někdy města) je připojen, odkud na stránky přišel a jaký používá prohlížeč. Nic víc.
- abyste se představili, pokud chcete komunikovat, abych vůbec věděl s kým si píšu, zda jste můj klient nebo ne
- abyste počkali na odpověď, někdy to pár minut trvá,
- abyste zanechali e-mail, případně telefon pokud se okamžité odpovědi nedočkáte, protože ...
Jak probíhá komunikace?
Na jedné straně je majitel webu, který je přihlášen do svého uživatelského rozhraní – tzv. “klientské zóny”. Na druhé straně je návštěvník. Ten vidí v pravém dolním rohu prohlížené stránky chatovací okénko – tzv. “widget”.
Zahájení komunikace je pro obě strany velmi jednoduché:
Pokud je operátor ONLINE, návštěvník zahajuje konverzaci jedním kliknutím.
Pokud je operátor offline, návštěvník může zanechat zprávu spolu s e-mailem – tak, aby mu mohl operátor odpovědět, jakmile bude opět online.
Z pohledu operátora je to stejně tak jednoduché. Po přihlášení do “klientské zóny” – tedy do rozhraní pro operátora – se zobrazí přehled všech online návštěvníků. Operátor může kteréhokoliv vybrat a jedním kliknutím jej oslovit.
Na řádku pro chat se objeví červená šipka s číslicí 1, což značí že máte jednu zprávu a kliknutím na řádek s textem "ONLINE - Napište mi" si ji můžete přečíst a začít se mnou komunikovat. Je to snadné.
Bublina s textem "Petr Falek se ptá? Máte nějaký dotaz?" se dá snadno zrušit kliknutím na křížek v jejím pravém horním rohu. Zůstane jen řádek pro chat,
který se vždy rozbalí a můžete ho následně zabalit kliknitím na značku - (mínus) v pravém horním rohu. Dole píšete a v horní části sledujete diskusi.
Takhle vypadá okno chatu. Ve spodní části píše návštěvník webu, v horní části se zaznamenávají zprávy.
Když nejsem přítomen je šipka červená a okna hlásí že jsem OFFLINE, tedy nejsem u počítače a můžete mi jednoduše poslat zprávu. Vyplníte svůj e-mail, jméno, případně odkud jste a vlastní zprávu. Na e-mail vám odpovím co nejdříve.
Po ročním používání, jsem si ověřil potřebnost této služby hlavně pro sebe. Zjistil jsem jaké stránky uživatelé nenavštěvují, protože byly chybně umístěné. To mne přivedlo k novému uspořádání stránek. Některé jsem zrušil zcela, jiné upravil, přidal několik nových.
Komunikaci návštěvníci nevyužívají tak často jak jsem si představoval. A pochopil jsem, že není dobré uživatele z mé strany oslovovat.